dinsdag 4 oktober 2011

Maak kans op Prezi@Work

Vorig jaar maakte ik, via mijn boekenclub CC6, kennis met de presentatietool ‘Prezi’. Ik was meteen razend enthousiast! Prezi werkt zoveel verrassender, creatiever, interactiever dan Powerpoint. En, is ook nog eens effectiever. Uit onderzoek blijkt dat de linker- en rechterhersenhelften tijdens Prezi beter samenwerken waardoor de boodschap beklijft, ook op lange termijn.

Gat in de markt
Ik ging mijn presentaties in Prezi maken en kreeg lovende feedback. Waarschijnlijk niet alleen vanwege mijn sprankelende presentatie, maar ook omdat mijn publiek Prezi niet kende en het als vernieuwend zag. Ik had spontaan mijn spreekwoordelijk ‘gat in de markt’ gevonden! Het lukte me toen nog niet om tijd & ruimte vrij te maken voor dit initiatief. Gelukkig had ik een ‘Aha-erlebnis’ en nu helpt een enthousiaste stagiaire mij om Prezi@Work in de markt te zetten…

Wat is Prezi nu eigenlijk?
Prezi is een gratis online tool om een presentatie te maken met mooie vloeiende overgangen, beelden en dynamiek! Je maakt gebruik van een oneindig groot ‘canvas’. Hiermee heb je alle vrijheid om jouw verhaal neer te zetten zoals je dat graag wenst, ondersteund met beelden die je boodschap versterken. Of je nu directeur, communicatie adviseur, product developer bent…Het mooie van Prezi is dat iedereen het kan leren.

Waarom dan toch een workshop?
Prezi werkt namelijk best eenvoudig. Toch heeft het me in het begin te veel (schaarse) tijd gekost om een Prezi te maken. Het was veel sneller geweest als iemand me in een paar uur wegwijs had gemaakt. Bovendien viel het me tegen om Prezi in mijn huisstijl te krijgen. Advies van een vormgever was destijds meer dan welkom geweest. Bovendien weet ik, gezien het gezweet en gezwoeg, dat de meeste mensen lijden aan ‘presenteervrees’. Voor mij heeft Prezi presenteren een stuk aangenamer gemaakt. Dat gun ik jou ook! Ik ben ervan overtuigd dat Prezi je gaat helpen, omdat jouw verhaal centraal staat, het mindmappen voor een logische ‘rode draad’ zorgt en er een leuk, creatief proces aan vooraf is gegaan. Ik verwacht dat je,  in combinatie met de juiste presenteertechnieken, een hele goede indruk op jouw publiek gaat maken…

1+1=3
Prezi@Work geef ik samen met Edward van den Haterd, eigenaar van Krieet. Hij helpt bedrijven hun gevoel, kracht en doel te visualiseren, ook voor Prezi's. Edward kent Prezi’s functionaliteiten door en door en weet hoe hij creatieve processen kan begeleiden. Ik vul hem aan met mijn kennis over presenteren en presentatietechnieken. Een sterk duo die jou graag op weg helpen in Prezi.

Maak kans op een Prezi@Workshop!
Wil je graag leren om met Prezi te werken en je boodschap met kracht over te brengen? Dan heb je geluk! Je maakt kans op een Prezi@Workshop voor onze pilot. Na de pilot willen we wel graag evalueren met je. Meld je nu aan bij info@vonkcommunicatie.nl of bel 06-81863987.
Datum: 12 oktober 2011
Tijd: 19.00 – 22.00 uur
Locatie: De Heerlijkheid, Oijense Bovendijk 34 te Oijen (NB)

PS. Nog een tip: stagiaires zijn hun gewicht in goud waard. Bovendien is het erg leuk om met ze samen te werken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten