donderdag 16 mei 2013

MVO jaarverslag: Wat verbeeldde Vonk Communicatie zich wel in 2012!


Omdat oordelen zo makkelijk is, ontstond vorig jaar het idee om een eigen MVO jaarverslag te schrijven. Mijn tweede jaarverslag draagt de titel 'Wat ‘verbeeldt’ Vonk Communicatie zich in 2012’, waarin ik o.a. stevige ambities formuleer gericht op versnelling van een duurzame economie door (internationaal) verbindingen te leggen. Voor nu én de toekomst! Ook spreek ik de wens uit voor (ver)nieuwe(nde) samenwerkingsvormen. Wellicht met jou en/of jouw organisatie?

Ik ‘verbeeld’ me in ieder geval dat de rol van creatieve communicatie voor de ontwikkeling en vooruitgang van MVO binnen organisaties cruciaal is; communicatie helpt om het proces van duurzaamheid te verbeteren en te ontwikkelen, inzicht te krijgen in de ‘do’s en dont’s’, inspirerende voorbeelden in de etalage te zetten, stakeholders te binden, boeien en bewegen en trends en onmisbare kennis te delen. Dat geldt voor elke organisatie en hoeft niet complex te zijn of bakken geld te kosten.

Na het publiceren van mijn jaarverslag kwamen o.a. deze twee spontane reacties bij mij binnen via Twitter:

‘Mooi MVO verslag van ZZP-er’
- Beoordeling van Willem Lageweg, Directeur MVO Nederland

‘MVO verslag als ZZP-er? Het kan, zoals @VonkCom laat zien.’
- Aanmoediging van Lars Moratis, MVO Expert, auteur van boeken over MVO/ISO 26000

Ik ben heel benieuwd of ik jouw verbeelding ook heb weten te prikkelen...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten