woensdag 19 december 2012

Vonk Communicatie wenst je veel WakaWaka voor 2013!

Het kerstfeest is een gebeurtenis dat over heel de wereld wordt gevierd. Dat merk je als je in deze dagen een internationale vlucht maakt. Kerstmis is de Dag van de Geboorte met als diepste betekenis; bewustwording van de geboorte van het Kind in mijn leven en in ons leven. Als een persoonlijk en ook als een collectief gebeuren. In feite is geboorte het meest fundamentele in ons leven, geen verbetering of vernieuwing, maar als een nieuw begin.
- Uit de blog van Paul de Blot, Professor of Business Spirituality aan Nyenrode Business Universiteit.

Wat een treffende Kerstuitleg van deze wijze Professor de Blot! Na enige reflectie in Kenia, voorzie ik een nieuw begin voor Vonk Communicatie in 2013:
1)    Ik wil met eigenheid en passie een constructieve & inspirerende bijdrage leveren aan de wereld.
2)    Hoofd & hart combineer ik in het zakendoen, omdat het nu eenmaal beter is om vanuit mijn hart te werken dan hard te werken.
3)    Met focus, expertise en actie richt ik me op het levensvatbaar maken en houden van slimme, duurzame concepten bij bedrijven.
4)    Zo sla ik bruggen van hoofd naar hart, van harde naar zachte resultaten, van binnen naar buiten, van bekende naar onbekende mogelijkheden, van Nederland naar emerging markets.
5)    Dat doe ik samen met klanten, (samenwerkings)partners, netwerken die geloven wat ik geloof.
6)    Daarmee verdien ik veel & fair geld om het vervolgens zinvol te investeren -> zie punt 1.

Om concreet te maken wat ik bedoel:
WakaWaka Light (www.wakawakalight.com) is niet alleen een leuke lamp met een grappige naam, maar ook een slim product waar de wereld iets aan heeft. En wereldwijd een groot succes! Als ‘token’ heb ik mijn klanten een WakaWaka lamp gestuurd en een aantal lampen bij Samburu scholieren (stam in rural Kenia) bezorgd.

Hier koppel ik graag mijn ambities voor 2013-2015 aan:
-    Helpen we vijfentwintig (25) bedrijven vooruit met duurzame, creatieve concepten à la WakaWaka Lights.
-    Stimuleren we duurzaam ondernemen van het Nederlands MKB met emerging markets.
-    Dragen we samen bij aan de ‘Millennium Development Goals’ van de Verenigde Naties zoals (environmental) sustainability en (global) partnerships.
-    Verbinden en versterken we elkaar met energie, inspiratie, lef en eigentijds ondernemen!

Yep, stevige ambities! Nu ik deze boodschap de wereld instuur, weet ik dat mensen mij gaan helpen en ik hen! Dus kan ik jou helpen om jouw dromen te realiseren? Of zie je mogelijkheden om mij te helpen? Mooi! Ik spreek je graag.

Tot slot, wens ik jou, je dierbaren en je medewerkers heel veel WakaWaka toe voor 2013!

Graag tot ziens!

PS. Vonk Communicatie is niet op kantoor van 23 december 2012 tot 7 januari 2013.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten